Jumaat, Disember 10, 2010

optIoNs gAve, mAke a ch0ices

As'salam semua....

Bismillah...,

entry kli ni dah lame da ak nk st0ry kat cni..cumer asenyer de citer lain lagi ak xcited ak st0ry...hehehe..

3 tahun yg lepas..tyme tu ak form 5...byk gejala2 sosial yg x terbendung berlaku d kalangan remaja...dan sekolah ak x tertinggal utk merasa tempiasnye..stiap kali perhimpunan, bile ade jer guru disiplin yg akan berucap..kami smua da blh agk yg msti ade berita yg kurng enak ataupn spot check pas perhimpunan..nk dpendekkan citer...tnga sy0k2 dlm kelas sewaktu proses pengajaran dan pembelajaran dilakukan tiba2...de lagu berkumandang di seluruh kawasan sekolah menandakan ade pengumuman yg akan di smpaikan melalui pembesar suara...."maaf kerana mengangu d sini ade 1 pengumuman...perhatian kpd semua pelajar perempuan anda d kehendaki turun ke astaka sekarang juga...sy ulangi....."lebey kurang cmtuela bunyu nyer nya...hah??alaaaa,,knp pulak nie...semua tertanya-tanya...knp la pulak nie..de spot check ke..tp klu spot check np dak laki x trn sme,,,hurrmmm...dgn kemalasan yg menebal kt0rg pn pgila astaka, alih2..smua kena duduk...addduiii, klu da ddk nie kompem lame...huh!!!..skali tgk kat ats astaka tue...mak aiiii sumer guru disiplin seyhhh...cuak x cuak lah jgk kn....relax jer la bkn de wat slh pn an..p lau da tgk sumer cikgu turun..pe kes????xde yg x berucap..smua berucap...lenguh gak telinge ni dngr sorg2 ckp...hehe...mereka memberitahu tntg risau mereka pada kami pelajar2 perempuan yg pda hri ini sering terlibat ngan gejala2 yg x bermoral ni...saat itulah juga kami d beritahu yg ada pelajar sekolah ini yg terlibat dgn kes ***** beramai2...OMG!!!mengucap pnjg ak...pas d berutahu tue ak dpt knl psti student tue mengikut cerita kawan2 aklah...so...ape yg ak nk kongsikan kat cni..mase slh sorg cikgu ak wat ucapan...terselit kata2 yg wat ak ingin menjadikan diri ak begitu...
".........sy bagi pilihan ka awk...bygkn awk adalah sepok0k epa...awk nk jdi epal yg berada(tumbuh) d mane???adakah d bahagian bwh dahan pokok itu..yg mane org bole capai sje awk utk ambil awk..petik jer dah dpt...xperlu bende2 lain...ATAU awk nk jdi buah yg tumbuh di bahagian atas skali...yg mane org ssh nk cpai...slalunyer org hnye blh tgk dn idamkn buah yg ade d ats tue sbb cntk..x bersentuh lagi...malah utk mendapatknnye..org kna berusaha keras memanjat pokok epal tu atau kna mencari tngga yg blm tentu akn terus menuju kepuncak dahan pokok epal tue...silap2 kena juga panjat kat dahan2 pokok utk mengambilnya...byjk cabaran dan usaha yg perlu di lalui...ATAU..awk nk jadi buah epal yg dah jatuh..yg mane da busuk...org lalu lalang pijak2...nk ambil pn sangat mudah...xperlukan usaha yg byk....."...

klu korg tnyer...op c0zlah ak nk jdi buah epal yg kat atas skali tu!!!!!dan ak akn pstikan!!!..dn ade yg ckp ak tyme ni baru ko tau...dn sstngh mengatakan "klu awk sygkn die..lepaskanla die..klu btol die jodoh awk..1 ari nnt die akan kembali jua pd awk.."...dn korg tw x ak teringat 1 lagu yg ak bt0l sukee ngan bait lirik lagu tu....its such a meaningful lyrics.......



SOFIA JANE
_black_

Kau ibarat permata di dalam hiasan kaca
Yang tak bisa disentuh
Namun hanya boleh dipandang
Ingin sekali ku sentuh
Ingin jua ku memiliki

Kau selalu membuat hatiku merasa berat
Dan kau yang selalu ada
Saat semua pergi
Bagaimana mungkin
Untuk kau mengerti

Kini telah ku sedari
Mimpiku tak bererti sendiri

Chorus
Andai kau tahu
Apa yang ku mahu
Mahukan dirimu ‘tuk mendekatiku
Dan aku tak bisa memaksa dirimu
Walau dalam tidur
Ku kan menantimu hingga akhir nanti

Kau selalu membuat hatiku merasa berat
Dan kau yang selalu ada
Saat semua pergi
Bagaimana mungkin
Un
tuk kau mengerti

Kini telah ku sedari
Mimpiku tak bererti sendiri

aahhaaaa...amacam????????stuju x??ehehehehe....walaupn d takdirkn hanye tngl 10 org jer girls yg mcm ni zaman skrng ni...suke utk ak katekan yg ak akn pstikan yg ak tergolong d antara 10 tu..(",)...

eh2!!!sblm ak ttp kedai an...ari nie result exam ak sem 5 da kuar..n everything were going smo0thly...skrng just get ready nk g pektikal lak...weeeeeeee!!!!!ak bebas!!!!



_wallahualam_

Tiada ulasan: